Geng!

Sunday, October 24

Teringat Zaman Dulu : Puisi Cinta dan Rangga (Ada Apa Dengan Cinta)

Teringat zaman masa sekolah. Cerita AADC ni satu fenomena masa tu. Fenomena pada aku, sampaikan aku hafal setiap satu lagu dalam ni. Dialognya jugak. Masa tu la, kalau suruh aku berdialog sekarang, aku dah tak ingat semua. Sikit-sikit, boleh.



Ketika tunas ini tumbuh
Serupa tubuh yang mengakar
Setiap nafas yang terhembus adalah kata

Angin, debur dan emosi
Bersatu dalam jubah perpautan

Tangan kita terikat
Lidah kita menyatu
Maka setiap apa yang terucap
Adalah sabda pendita ratu

Ah..diluar itu pasir
Diluar itu debu
Hanya nagin meniup saja
Lalu terbang hilang tak ada

Tapi kita tetap menari
Menari cuma kita yang tahu

Jiwa ini tandu
Bukan duduk saja
Maka akan kita bawa semua
Kerana kita adalah satu.

p/s : Puisi untuk kawan-kawan yang jauh dimata, tidak dihati.

*******************************************************

Serius, masa ni sapa yang tak tahu sajak Rangga, dia loser.

Sepi. Sepi dan sendiri aku benci
Aku ingin hingar, aku ingin dipasar
Bosan aku dengan penat
Dan nyah saja kau pekat

Dan tak dilupa puisi yang ni : PEREMPUAN




P/s: Johor Bahru asyik hujan. Membawa kepada mood jiwang dua-tiga hari ni. Harap maklum
.

0 komen: