Geng!

Wednesday, July 1

Doakan Aku Tak Lupa Diri.




Petang ini.

Aku lihat burung.
Kata orang "Seronoknya
jika boleh terbang bebas
seperti burung"

Tetapi bukan aku,
Aku tak mahu seperti kau, burung.
Ketika kecilmu ibu kau suap makan,
Ibu kau sentiasa menjadi teman

Tapi saat kau punya sayap,
Dan apabila kau boleh terbang sendiri,
Mana ibumu kau tidak peduli.

dan

Aku juga lihat ada rama-rama.
Aku juga tidak mahu seperti kau, rama-rama.
Dahulu kau hanya ulat tidak berdaya,
Saat dewasa, kau cantik.
Kau cantik.
Tetapi apa guna kalau kau terbang pergi,
dan tinggalkan rumah kepompong mu itu.

Doakan.
Moga aku tidak lupa diri.
Macam kau, burung.
Seperti kau juga, rama-rama.


Syurga Cinta Aku


Bertolak ke UTM.

Malam ini.


14 komen:

Jard The Great said...

bye2.. huhu

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

huiii. sangat ringkas dan mdalam bahh komen mu, jard.

momentinlife said...

burung & rama2..
mcm.... ermm mcm.... hehehe


sila jgn lupa aku...
sila jgn sombong2 ngan aku..
moga2 ko selalu dlm keadaan stress!
spy ko selalu kacau aku...
wakakaka

joegrimjow said...

nak jadi layang2

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

momentlife@wafa.
apa mcm2?? mana ada..mana ada... hehe

aku xkn lupa ko.
itu aku pasti.




joegrimjow.
jadik layang2, kan?? ditiup angin terbang tinggi, tapi pasti kembali juga.. emm.. thanks, joe.

fairuz said...

adoii...ade lagi kau kat UTM ni...ingatkan takde dah..hahaha...buat menyemak je..hahaha

aim-a said...

rindukan aku ok!!!!

ZARA 札拉 said...

oho~

pulang sambung Mater kah?

aku patutnya daftar esok juga~

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

fairuz.
take it o leave it, apai. ko x kesiankan senior ko ni?? smpainya hatimuuuu.. ok, aku akan buat bodo je dgn ko klu terserempak nnt. hohoho



aim-a.
baiklahhh!!

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

ZARA.
ye, dik. aku daftar MASTER esok. xpe la, dik cikgu. rezeki mu ada di sekolah.

John Iverson said...

Comel muka kamu... hehehe... Hargailah ibu kita...

aloy_paradoks said...

tu la, jadi manusia gak best.

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

John Iverson.
iye. syurga tu, john. hehehe




aloyparadoks.
iye la. sbb mnusia boleh saling kutuk mgutuk. hehehe

fairuz said...

yelah yelah...aku kesiankan kau wahai senior ku..hahaha