Geng!

Sunday, October 18

(Sajak). Cinta Itu Apa?

Ini dapat ilham.
Daripada pengalaman seorang kawan.
Sedang sengsara kerana cinta.
Lalu aku nukilkan untuk dia.
Khas.
Tak bagus pun tapi ikhlas untuk dia.


Cinta itu pengorbanan apa ha?
Kalau kau mau aku korbankan hati
Aku sudah sampai parah
Kalau kau mau aku korbankan jiwa
Aku serah sampai lemah
Jangan kata masa
Pun sudah aku bagi
Jadi mau apa lagi?
Aku sanggup beri
Asal kau tak minta bukan-bukan
Bukan-bukan yang dilaknat Tuhan.


Jadi pengorbanan ini apa balasannya?
Janji setia?
Hidup bersama?


Kadang-kadang aku pun sudah berasa penat
Untuk tunggu apa yang aku takkan dapat.



Kakak sayang kamu, Dik.
Cukup lah bersedih.

9 komen:

triple x malaya said...

cinta itu berat...kalau x mampu jangan bercinta...cukup hanye berkasih sayang saje..

{lumut} said...

kakak ku syg..
haha..gelak jup.
kejam gle komen mung.
sedeh wa....isk.lu jgn mrh2..
aku akan ttp usah blog nu..jgn isaw ok??
aku igt nnt nak buat gathering blogger.tp x sempat lg aku dah blah.
tp aku nak buat gak!!
lantak la~~hehe

ZARA 札拉 said...

hehehe~

alahai kak~

aku tersentuh..

dan aku pernah melalui yang lebih berat, maka aku mengerti kesengsaraan dia...

Sharif John said...

Kenapa ya mesti berkorban sampai mcm tu? kenapa ya?

Pekerja Kontrak said...

memang susah nak melawan takdir... jangan la selalu menunggu benda yg tak mungkin... nanti sakit o....

Precious said...

Hidup penuh suka duka. Hanya org yg melalui akan memahami .. but life moves on!

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

triple x - cinta itu utk yg mampu saja.


lumut -dah la ko. benci ah!!



Zara - tiap kesengsaraan, iringannya bahagia, kan?

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

sharif john - jwpannya ada pd dri. tnya hati la. xreti la nk jwp


masri - nanti itu seksa. npa ko x ckp aku jiwang eh?? mosykil aku


precious - ya!! live moves on! tabah

intan Norafzan said...

besnya sajak ni..
ko pny nukilan ke??
xsangka ko terer besajak eh