Geng!

Friday, February 18

Salah Sebut La Pulak!

Aku telefon sorang klien, Encik Faizal namanya. Nak buat appoinment untuk inspection. Klien tu kata, kunci rumah takda pada dia, masih ada pada owner. Dia pun bagi nombor telefon owner pada aku. "Cakap dengan Hajah Fatimah, ye". Aku pun catatkan nombor telefon, dan nama owner atas fail.

Aku telefon.

"Assalamualaikum, boleh saya bercakap dengan Hajah Latifah?", aku mulakan bicara.

"Waalaikumsalam. Maaf, nak. Kat sini takda orang nama Latifah", suara dihujung talian.

"Erk. Takda eh, makcik?", aku tanya balik.

"Ye, takda, nak".

Aku tengok catatan atas fail. Alamak!

"Oh, sorry sorry makcik. Saya sebenarnya nak cakap dengan Hajah Fatimah. Entah macamana tersalah sebut nama bakal mak mertua pulak. HAHAHA", aku balas.

Ok, ayat terakhir aku tipu.

10 komen:

h a n i e said...

amboi...asyik igt mak mentua. haha

h4ni3 said...

hahahha
tak sabor nak kawen la tu ye
tu yg asik teringat kat bakal MIL tu :D

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

hanie : tershashulll :)

h4ni3 : ehhh..masih bersaboe lagi kak. haha

ateekaamer said...

ya Allah sejuk hati bakal mak mertua wey. haha.

- mrs koroe - said...

kalau bakal mak mntua tahu ,
mst tambah sayang .

haha

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

ateeka : aminnn wey amiiinnn!~

mrs koroe : amiiinnnn jugak! amiiiinnn

zonaku said...

hehehee.....


ko x sabar nk kawen eh???

Shukri Mohd Ali said...

ewah ewah ewah =D

vidadarisakura said...

pandai kaver. haha

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

zonaku : ehem ehem! masih bulih bersabar :)

shuk : eheeemmmm!!!!!!!!

VV : haha. terpaksa berlakon pndai. hik hik