Geng!

Monday, January 12

MY PSM2 CLASS..huh??!!

Today, ada kelas plak (suppose not), kelas PSM2.. layan je laa.. kata2 aluan dr Dr Hamid adalah seperti berikut:
"Ingatkan dah berubah bila msuk semester akhir, rupa2nye sama je awk semua ni" "Kurangkan bckp, byakkan bkerja" "Objektif kajian awk mestilah bersifat operational iaitu yang boleh dicapai in the end of d research"

Mana tidaknya, dia msuk2 je kelas, kelas bising x hengat..aku pun menyumbang kpd kebisingan tu, tp tidak le sekuat Fatin..hahaha.. sorry Fatin, aku gurau ja ngn hang..

Sekembalinya aku drpada kelas PSM yg menuntut aku menggosok baju krung (today is SMART DAY la sgt n aku xde kelas spatutnya isnin n selasa), aku menjadi bingung n tak tentu arah (begitu juga dgn majihan) sebab :

1. Wpun aku tau niat + kesungguhannya utk menerangkan analisis dan data sintesis, Dr Hamid kesayangan sedara jauhku Tando telah membingungkan keadaan dgn memperincikan dengan tepat dan panjang lebar ttg accessibility, mapping, analysis, distance, CBD, accessibility lagi, dan lagi dan lagi accessibility.. sedangkan aku tidaklah berminat utk men'accessibility'kan benda2 alah itu kedlm kepala otak aku ni.. sebab? sebab tajuk PSM aku (begitu juga majihan) tidak lah ada satu ayat pun ttg accesibility.. agaknya, tajuk accessibilty itu adalah yg terbaik utk dijadikan contoh (patut la Sheelah dpt A utk PSM1 dia)..

2. Iryani telah memecahkan kebuntuan aku dan mungkin majihan and asked a question related to our topic and data analysis (huhhh..finally...). katanya, " Dr, mcamna nak analisis data melalui kaedah interview??".. dan.. SEKALI LAGI, Dr Hamid (bapak mertua tak jadi Tando) dgn tidak lengah2 lagi terangkan, n sebenarnya aku rs apa yg diterangkan tu, tidaklah mjawab persoalan dlm kepala otak aku.. klu interview, mcmana nk analisis sbb klu guna kaedah interview, data adalah kualitatif, bknnya kuantitatif...itu soalan kami sebenarnya.. tapi Dr hamid menerangkan kaedah interviewnya yg dulu, yg mana data yg dia kumpul juga adalah kuantitatif.. AIYAK!!! sama je kebuntuannya.. hahahaha!!

At the end, Dr Hamid decided to divide d class according to kaedah analisis yg nk dibuat oleh student2 baiknye ini... but d problem is, apa kaedah analisis data yg student dia nk pkai.. aku pun xtau aku pkai kaedah apa.. but since he asked us "Siapa pkai likert-scalling?", aku pun angkat le tgn, sbb aku yakin aku ada me'likert-scalling' kan questionnaire aku...

Tp napa aku rs nk ponteng je kelas PSM ni mggu depan???

Apa ni?? Ini adalah tgn2 kami yg kebosanan semalam..
To be continued.......

2 komen:

Elsa S said...

warghhhhhhhhhh daku kalau tak mengenali pak hamid mesti tak paham situasi yang melanda diri pelajar tahun 4sgp. he he. memang. pening. lumrah hidup.

Hazerin said...

mmg gile kentang kepeningan kepala kami. harap maklum.