Geng!

Friday, May 15

Apabila Jiran Bertanya

Seperti biasa, hari-hari di Kuantan ni, tetap panas.
Maintain je.
Kalau hujan pun, ala-ala manja gitu hujannya.


Tadi.
Aku lepak diluar rumah.


Tetiba.
Ditegur jiran yang selalunya aku yang menegur dulu.


Jiran : Kak Nurul dah abis blaja ke cuti?

Aku masih boleh menjawab dengan sopan.

Aku : Dah abis belajar, jiran. (nama dirahsiakan)

Jiran : Oooo.. apa perancangan lepas ni.

Aku : Ada rezeki saya kerja, kalau xde rezeki, saya belajar la sampai tua.

Jiran : (Gelak). Kak Nurul bila lagi?

Aku buat-buat tak faham aje.

Aku : Bila apa, jiran?

Jiran : Bila lagi nak merasa nasi minyak Kak Nurul...?

Aku : Emmm.. Aaaa... Emm... ntah!!




Sekian cerita pada hari ini.

13 komen:

Framestone said...

he..23x ckp je la.. xkhatam lg ilmu masak nasi minyak.. nnt sy dah reti masak sy hantar la kat umah jiran (nama dirahsiakan)

teuyg bro selalu ckp bile org tnye...

out of topic--> ala tue besa je... tp ade jugak yg berkulit2.. siap tukar kulit lg.. mmg hipokrik

momentinlife said...

ape igt manusia kt muka bumi ni tuk kawen je ke???

(aiseh! apsal aku emo nih??? =p)

momentinlife said...

Lanchang pn panas... =)

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

framestone.
ihik. yeee...nnt akan digunakan jika jiran btanya lagi di lain waktu.

wahhh..org tukar kulit itu adalah ular!!!



momentlife.
aik???? emo??? motif?? hehehehehe. sabar, wafa. kang x bebuah plak betik kau. hehehe

+h.a.z.e.r.i.n+ said...
This comment has been removed by the author.
John Iverson said...

Haha.... Org dh start tny dh.... mula2 bole la layan... lama2 tension beb... huhu... xpe... semoga sentiasa tabah...kamu nk sambung blajar lg? sy sokong je

a.b geldofg said...

anak dia pi rstoran nasi mintk

amu mejie said...

len kali ckp...minyak naik harga..tinggal nasi putih jerk..tu pon kalo sudi dtg la umah..insyaAllah pasni kalo jumpa dia tak tnya bab nasi dah..tnya lauk lak..he~

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

johniverson.
hehehe. masih memikirkan jalan hidup yang tak pasti ni.. emm..


ab. geldofg.
anak dia nak kawin. tu yg dia tnya aku plak tu.. cess...


amumijie.
lauk?? lagik parahh

kueh bakar said...

ha ah.bila mo kawin?

hahahaa

shawLycious said...

Starting from today, Friday the 15th until 22nd of May, you can have your pretty TieRack scarves at as low as RM55 each! :)

aloy_paradoks said...

eleh nak ajak pakwe kawin la tu,,,, faham dah...

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

kueh bakar.
masih menunggu pinangan. hahahaha!


shawlycious.
motif?


aloyparadoks.
mana ada... mana ada...