Geng!

Friday, July 31

(Rindu) Di Suatu Senja Di Musim Yang Lalu.

Petang.
Khamis.



Lokasi : Taman Universiti, Skudai



Kami berlima pergi jalan-jalan cari makan.

Order.

"Nasi ayam penyet satu, kopi o ais kaw satu", Tando order.

"Kuehtiow hailam satu, teh o ais limau satu, air suam satu", Kasim order.

"Nasi lemak ayam telur satu, air suam satu", Yop order pulak.

"Nasi goreng ayam masak merah dengan teh o ais", Ima rumetku order.


Tiba giliran aku.

"Roti kosong satu, teh o ais satu".



Semua pandang aku.

"Apsal kitorang makan nasi, ko makan roti canai?", Tando tanya.

"Aku kenyang lagi la..", aku jawab perlahan.




"Ah..tipu la ko, Reen. Ko cakap je la nak makan megi malam kang. Ko gian la tu sebab dah lama tak makan megi kan??. Ko jangan ingat aku tak tau ye", Ima rumet ku yang kiut bersuara tiba-tiba.



Kantoi!


Sedap wooo megi!!

21 komen:

ZARA 札拉 said...

kak..jgn makan megi kak~

nanti cepat botak~

ihiks

momentinlife said...

haha dun worry Zara..

reen ni pelik sket.. dia mmg xlh idup tanpa megi..
psl megi jugak la dia bole dpt 4 flat.. haha

*Kuehtiaw? mcm pelik je.. =p

Jard The Great said...

errrr.. aku dah bersara beb.. dari makan megi.. ehehehe

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

Zara.
memang dh nk ala-ala botak dh ni, dik




Wafa.
btul la..kuehtiow..salah ke?? ye..sapa la aku tanpa megi. hehehe




Jard The Great.
org dh bkerja la katakannnnn

John Iverson said...

Megi sedap... saya penah makan 8 bungkus skaligus... nyum nyum nyum

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

John.
Waaaa...nanti kita leh layan megi sama2. Jgn bagi kat jat n wafa eh, bro.

aloy_paradoks said...

jadi kenapa tak mkn nasi, kan bagus,,, makan nasi pastu megi..

kueh bakar said...

diet jgn tak diett..

john...bio btol johnnn

zonaku said...

aku dah lupa apa akunk komen bila baca john makan sampai 8.......

kagum! aku nk abihkan satu pun mengah..

patungcendana said...

maggie perisa apa hazerin?

re:...betul...cakap memang senang...siapa2 pun boleh bercakap...tak kena bayar pun...hehehe

Razman said...

megi lagi sedap kalau kita pau kawan punya..

meo188 said...

hidup megi kari!

hang nadim said...

hang nadim kenkadang makan meggi jugak perasa kari sodap...

fairuz said...

kau tipu. kau nak diet sebab kau dah makin gemuk..wakakaka....kau tak dapat tipu aku reen...muahahaha...

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

aloy_paradoks
ingt2 nk buat mcm tu...tapi... tapi.....



kuehbakar.
mana de diet wehhhh..



zonaku.
hahahaaa.. john mmg bisa mpengaruhi org.. =)

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

patung cendana.
megi various perisa teacher. emmm..klu ckp berbayar, rmai yg lebih rela mjadi bisu.. kan?




razman.
wahahahaaa. idea yg bernas. mber aku xde stok megi. bis? cmno?




meo188
megi kari+telur+cili api. perkhhh..

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

hangnadim.
knapa sume org suka perisa kari nih??hehe



fairuz@apai.
shut up u!! aku tau ko kecewa sbb aku tolak lmaran ko.

_ToMaToMeI_ said...

Reen jgn selalu makan maggie..
kalo rin nak makan gak kan..
pastikan reen amek banyak vitamin c..
amek oren tiap2 ari ke..

ila ada g seminar nutrimetics...
akak ila bawak aritu..
dia wat test kat maggie..
masukkan maggie dlm air..trus air jadik hitam..
pastu dia masukkan sebiji vitamin c..air terus jadi jernih..

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

Waaa..ila. Abis la itam perut rin klu cenggitu. Pjgnye komen cik ila kte.. Hehe

John Iverson said...

To bro Kueh Bakar.... Saya memang makan banyak pn... klu x saya akn mati kekeringan hahahah

To Sister Zonaku... U better believe it

fairuz said...

lepas kau tolak lamaran aku, kau terus jadi gemuk kan...sebab kau menyesal..muahahaha