Geng!

Wednesday, December 9

Cara Mendidik Anak?

Masa aku belajar dulu (macam la sekarang bekerja), Dr. H pernah katakan kepada kami yang ibu bapa adalah contoh terbaik kepada anak-anak.



Diberinya situasi.
Bapa menghadap televisyen, dan berkata kepada anak "Pergi baca buku". Anak mesti tertanya-tanya, kenapa si bapa boleh menonton televisyen sedangkan dia perlu membaca buku. Sepatutnya bapak perlu bersekali dengan anak membaca, barulah anak akan mengikut kata.


Terfikir.


Macam jugak bapak suruh anak pergi solat, padahal si bapak tidak bersolat.


Nak jadik role model bukannya senang.


Aku pun pelik kenapa artisartis boleh mengaku diorang tu role model kepada masyarakat.
Macam hampeh!

9 komen:

GhOsToNe said...

huhuk..

x penah laks dgr artis mgaku diew role model..

hehehe..

tp memg kadg2 parents yg kne berubah dulu...

baru anak2 leh ikot perangai parents yg baek!

aloy_paradoks said...

role model kepala bapak diaorang sebenarnya..

Azuan Shahri said...

btl tu.so xpyh ikt dorg.Jd diri sndiri lg baik.

fairuz said...

kau ni macam tak sabar nak ada anak je...hahaha

amu mejie said...

kdg tol la jugak...sume yg ank wat dia kena join..bilanya dia nk wat keja sorg ayah...he~ artis?...cets kuasa dua :P:P

Anonymous said...

Hi !.
You re, I guess , perhaps very interested to know how one can collect a huge starting capital .
There is no need to invest much at first. You may commense to receive yields with as small sum of money as 20-100 dollars.

AimTrust is what you thought of all the time
AimTrust represents an offshore structure with advanced asset management technologies in production and delivery of pipes for oil and gas.

It is based in Panama with affiliates everywhere: In USA, Canada, Cyprus.
Do you want to become a happy investor?
That`s your choice That`s what you wish in the long run!

I`m happy and lucky, I began to get income with the help of this company,
and I invite you to do the same. If it gets down to select a correct partner who uses your money in a right way - that`s AimTrust!.
I take now up to 2G every day, and my first investment was 500 dollars only!
It`s easy to join , just click this link http://juvoninocy.dreamstation.com/ewybysi.html
and go! Let`s take our chance together to become rich

moment said...

I hate politician,
i hate artis..
I hate P*****..
i hate A***..

full stop! =)

Firol said...

betul memang susah...artis memang role modeltengok je pertandingan artis segera..beberapa ribu sekali beratur...gile ahh

eraerzarusli said...

akak yang anak 4 ni pun takde nak ngaku akak role model anak2. takut anak2 ngikut perangai akak yg buruk ada laa..risau beb.

mmg bukan senang nak jadi role model.

jadi model senang kot..huhu