Geng!

Wednesday, June 30

Cinta Tanpa Sebab

Salam.

Seorang kakak pernah berkata pada aku, "Rezeki jodoh ni, tak semua orang dapat. Kalau ada pun terbahagi kepada dua ; rezeki baik atau sebaliknya. Kalau kita redha dengan apa yang Allah bagi, itu lah jodoh yang terbaik untuk kita. Dan kalau tak, mungkin Allah dah tetapkan rezeki jodoh yang lebih baik untuk kita. Semua kerja Allah"

Betul, kan. Kita manusia takkan pernah puas dengan apa yang kita dapat. Aku, lebih-lebih lagi. Dah ada yang sayang, nak yang LEBIH sayang. Sudah kaya, nak LEBIH kaya. Sudah cantik, nak LEBIH cantik.

Sekarang, aku lebih belajar menerima seadanya. Lebih tepat menerima dia, seadanya.

Dia :
  1. Pendiam, tak banyak bercakap
  2. Maka, tak pandai ekspresi sayang melalui ucapan
  3. Dan, tak reti nak romantik
Tapi bila KADANG-KADANG bila dia kata:
  1. Awak dah cukup sempurna untuk saya
  2. Awak bukan yang pertama, tapi awak cinta terakhir saya
  3. Jangan tanya. Saya tak perlu ada sebab untuk sayang awak.
Peh alahai --- boleh tercabut jantung!

Dan bila cinta dan hati diuji, aku juga perlu ingat ini. Tak semua manusia sempurna. Sekuat mana kita pertahankan, kalau bukan hak dan rezeki kita, bukan juga.


P/s: kata ganti nama diri telah diganti kepada 'saya' dan 'awak', supaya tak ada siapa-siapa yang termuntah, terutamanya Citah. Eh, ke ada yang termuntah baca entri ni. Maaf lah, ye. Bagi la can sekali sekala je. :)

11 komen:

zonaku said...

hehehheheee.....

moge berkekalan hendaknya kasih sayang itu yer

citahrudin said...

ko mcm tau2 je aku mau termuntah...keh3

no worry lah...dia mesti th best utk ko...ko pun the best utk dia..

Insha-Allah

Masy said...

mujur tak muntah, tp.. klu tukar sayang2 pon i x muntahlah hihihihi

frwls said...

kata yang betul apa ya?

baby hubby?
u ai?

ooohhhhh so eager to know!

Shukri Mohd Ali said...

hehe...ada ke yang muntah? ada pening2 skrin agaknya. kikiki...

fairuz said...

jiwang

fararusdi said...

alolololoe comeynyeee! hehehe. betul2 fara pun setuju ngan kakak! fara ngan alef banyak sangat perbezaan n kitorg selalu argue sebab masing2 tanak kalah. tapi at the end we just love each other :P sayang kakak, bahagia selalu k!

moment said...

klu ko xmo dia, pass je kat aku.. Hikhik

p/s: aku bahgia ko bahgia yang..

meo188 said...

yup... cinta tidak bersebab... ia dr hati... cewah...

btw, jom amik award utk blog awk ni...

http://freewebcomic.com/2010/07/geng_cipan_award_pakatan_komik_online/

aim-a said...

betul tu reen ... trima dia seadanya ... :)

Anonymous said...

The Abercrombie and Fitch style has lived much longer than Abercrombie its counterparts from the 1980s; Abercrombie Sale it may be because of its relatively Cheap Abercrombie inoffensive style or Abercrombie outlet because people just love animals, abercrombie Jeans but it's less frowned upon.Today you can find high quality blanket and sheet sets in a cheetah print. Abercrombie Pants These are common enough that you could Abercrombie Tees even go to a department store and find them, so you should have no problem finding cheetah printed sheets Abercrombie Shorts and blankets if they are what you are looking for. Abercrombie Sweaters These can be a great accent to a more contemporary home theme, though obviously are not great for homes that are more conservatively or classically decorated. Curtains that have this type of pattern are more difficult to come by. You may have to go to interior design specialty stores, or look online order to find curtains with cheetah spots printed on them. However, in most cases if you can find them, they are usually not very expensive.