Geng!

Friday, September 3

Tolong Jawab Soalan Abang Aku

Minggu lepas punya cerita.

Aku dan abang aku pergi buka buffet dengan papa. Masa bukak puasa, perbualan kami tertumpu kepada topik - papa ada kucing parsi sebanyak 10 ekor. Punyalah orang tua tu sayang pada kucing dia, sampai aku mintak sekor pon tak dibaginya.

Dalam perjalanan balik, aku dengan abang aku borak lagi pasal kucing.

Aku : Kucing papa tu comel gila, mula-mula dua ekor je. Punyalah aktif, dah 10 ekor dah jadinya. Mesti baby kucing tu pon comel.

Abang aku : Oh, mula-mula kucing papa tu sepasang je lah?

Aku : Ye lah, kalau tak, mana nak dapat anaknye.

Abang aku : Aku konfius ni.

Aku : Kenapa?

Abang aku : Kucing papa tu, mula-mula 2 ekor, kan. Sekor jantan sekor betina, kan? Aku konfius. Macamana kucing betina tu boleh tau yang kucing jantan tu pakwe dia?

Aku : La. Dia tau laa.

Abang aku : Macamane dia tau?

Aku : Dia tau la. Ish, ko ni tanya soalan bukan-bukan lah.

Abang aku : Ye lah, kenapa kucing betina tu boleh terima kucing jantan tu jadi pakwe dia? Kenapa dia tak cari kucing lain?

Aku : Woi.

Abang aku : Ye laa. Pelik jugak aku. Oo..entah-entah sebab takde kucing jantan lain, maka kucing betina tu terpaksa la terima,kan. Mesti dalam hati kucing betina tu, dia cakap macamni, "Jadi lah daripada takde"

Aku : Bongok!

4 komen:

citahrudin said...

memang..abg ko yg satu tu mmg suka ckp ayat luar alam

h4ni3 said...

ahahaha
susah tullll soalan!

tuntung said...

aq setuju dengan abg ko.kesian kucing betina tu.

Tuntung pulang ke pangkalan
tuntungkita.blogspot.com

fndrocka said...

aku rasa ada kes rogol ni