Geng!

Thursday, November 1

(2) Kelas Ngaji : Mesej Daripada Ustazah

Kelas Isnin.

"Kenapa dalam haji ada ibadah sai'e, antara Safa dan Marwah?", ustazah tanya. Kelas diam. "Ibadah tu untuk ingatkan kita pada besarnye pengorbanan seorang ibu, merujuk kepada kisah Siti Hajar yang berulang alik mencari sumber air demi anaknya, Ismail"
Harini, dapat mesej :

Assalamualaikum, saya ustazah jamilah memohon maaf atas salah silap selama saya mengajar akak2 dan acik2 semua..saya baru je dapat tahu yang saya mengajar kelas pagi sampai minggu ni shj, minggu depan Isnin akan diganti dengan ustaz lain..insyaAllah jika jodoh kita masih panjang, saya akan masuk kelas hari Isnin kejap, salam sayang dari saya untuk acik2 dan akak2 semua. Maaf salah silap. Wasalam.

*sebak tak memasal*

Kitorang dimaklumkan yang ustazah ni memang nak berhenti mengajar sebab nak ikut suaminya further study kat ibukota KL, tapi tak tau bile. Tau tak perasaan dia, bila kita belum bersedia untuk ucapkan goodbye tapi terpaksa?Aku balas mesej ustazah dengan pandangan mata yang kabur, berkaca-kaca.

Sedih.

Ustazah balas : Saya sebenarnya lagi sedih dengan keputusan mendadak macam ni. Apa2 pun saya sentiasa doakan moga akak mendapat guru yang lebih baik daripada saya. Amin ya Rabb.

Tambah sedih.

0 komen: