Geng!

Tuesday, December 4

Kutu


Pernah main kutu? Aku dulu, bila arwah Wan kata dia main kutu, aku terus kabo "Tak geli ke? Kan kutu tu boleh lompat-lompat atas kepala Wan?". Ok, bodoh gile aku masa tu. Baru Darjah 1 kot, sape je yang cerdik yang boleh tau apa tu kutu, selain kutu kat kepala tu? *Back-up diri sendiri*

Kat opis ni, aku main kutu. Dah dua kali. Kali pertama aku main kutu lekat satu barang baeeeekkk punya! Aku beli deepfreezer untuk taruk EBM (Expressed Breast Milk) si Haris mok. Untuk kutu kali kedua, aku dapat paling awal - memang syok! Tapi taktau kemana plak perginye duit-duit tu.

Best main kutu ni, ia adalah salah satu cara menyimpan duit yang mudah. Suami aku pun main kutu. Satu hari, tengah kitorang borak kosong sama laki bini.

"Yang, Abang tukar dapat kutu bulan 1 - tukar dengan Amirul"

"Kenapa?"

"Amirul main 4 nama, so dia nak jarak-jarak. Tapi abang tukar balik dengan member abang sebab dia nak pakai duit untuk bukak sekolah. So, dia la dapat yang awal bulan 1"


"So, abang dapat bulan bape?"

"Awal bulan 4"

"Peeeeeehh. Cantek la tu!", aku happy tak tentu hala.

*bunyi cengkerik*

Bulan April adalah bulan hari lahir isteri tercinta kan kan kaaaaaannn?

p/s : Untuk suami yang sedang membaca dengan senyuman di bibir. Saya tujukan lagu Muara Hati dengan uacapan, "Ingat daku dalam kutu-kutu mu"

0 komen: