Geng!

Thursday, April 30

Mencari Ilmu Dalam Tong Sampah

Pagi tadi aku mengemas bilik. Gila rajin kemas bilik. Itupun sebab nak study, serabut pulak kepala otak aku kalau bilik ni bersepah macam tongkang pecah (mama aku cakap macam kandang vavi..hahahaha!). Aku kemas kat atas meja. Kertas ntah apa-apa atas meja ni. Aku koyak dan buang dalam tong sampah besar. Buku-buku yang sudah tak digunakan, aku masuk dalam kotak. Fuhh.. clear bilik aku.

Barulah semangat nak study. Ok, print artikel untuk mark-up dan mark-down, persediaan exam anggaran kos dan prosedur penenderan. Baik punya aku fokus, teringat aku ilmu yang diajar oleh encik kontraktor semalam.


Eh, rasanya aku ada salin.

Mana aku letak ni?

Mula mencari.

Alamak!!

Dah koyak!

Pergi cari sekarang.

Dalam tong sampah!!

Ilmu punya pasal, aku gali jugak tong sampah besar tu.

Nasib baik ada.

Dah la ilmu tu patutnya kena bayar!! Cess..ada ke dia caj kat aku satu patah perkataan RM50. Ada 120 patah perkataan, mau nak kena bayar RM6000. Gila?

Bagi ayat power sikit.

"Org tua-tua kata, kalau kedekut ilmu nanti kubur sempit"

Baru kau nak ajar aku, ye..

Thank you la sebab ajar aku, walaupun aku terpaksa menggali tong sampah untuk cari balik nota yg aku salin dari kau semalam! Takpe-takpe..ilmu punya pasal, beb!!

(Gila busuk tong sampah budak-budak UTM ni...cet!! Siap ada air milo basi lagik. Huh!!)



Nanti kalau kau nak pegi meminang 'nya' kau, bagitau aku ye.
Aku pandai mengayat orang tua-tua ni.
Aku puji-puji kebaikan dan kecerdikan kau dekat bapak 'nya' kau.
Ok?? Confirm bapak dia terima kau.
Hahahahahaha.

22 komen:

meza said...

time nk study je, br nk ngemas.
ala, standard. semua student cmtu.

Sharif John said...

Tahniah sister... ilmu bukan senang nk cari.... lg2 klu kita ni x berduit... Apapn... good work.... blaja rajin2 tau

AkuAyie said...

cmner leh ada dlm tong sampahh tu??
ahahaha!

momentinlife said...

busuk lg tong sampah kt pasar2 basah.. hahah

*aku pnh korek tong smph sbb akak aku terbuang topup Rm50.. aku lk yg kene slongkar sbb dia ngandung! dush!

fararusdi said...

nota saya pun dah hilang lepas kemas2.. tatau kat mana.. :(

Fairuz said...

jangan lupa, passing nota² kau kat aku nanti. aku nak jadi cemerlang gak..haha

joegrimjow said...

teharu,,
senang2 je kubuang nota2 lepas,,,

Hazerin said...

prettyrain.
semua? tak. kawan depan bilik aku, bilik dia asyik kemas je...



johniverson.
menuntut ilmu biarlah smpai ke negeri China. hahaha. xde kaintan. Thanks, dude! Krabby Patty satu!!!

Hazerin said...

AkuAyie.
tak sedar. hehehehe.



wafa@momentlife.
hahahaha. kakak kau tanak baby dia bau sampah la tu. alaa..kau kan adik yg kiut.. ala ala..kiut nye selongar sampah... hehehe

Hazerin said...

fararusdi.
hehehe. atleast sy jumpa balik nota tu... xpe. leh tulis semula. Ilmu!ilmu!!



fairuzmokti.
usaha la sendiri, apai. kata anak pak hamid. anak pak hamid perlu tabah, apai. hehehehehe



joegrimjow.
terharu??? hehehe. tggu la lpas abih exam, nota-nota ni ntah kemana la jwbnyaaa..

Sharif John said...

She's soo special to me... tp die xde perasaan kt saya la... its ok... nnt Allah buka la pintu hati dia...

Hazerin said...

JohnIverson
takpe, dude! kebahagiaan itu milik semua orang. harap sabar menunggukan hasilnya. bertuah 'she' itu. kamu pndai masak!! Krabby Pattyyyyy!!!

Aloy Paradoks said...

ilmu dalam tong sampah adalah sebaik baik ilmu... kerana tong sampah itu berwarna hitam!

Sharif John said...

Sister Hazerin
Hahaha... x kisah pn... makanan abis jgk mlm tu... sambil mengunyah sambil mengomen... ok la tu... good gesture... haha....
Hehe... yup... im flattered hehe...
Memang Gayour dr ujang... bestkan komen... klu org x kuat iman dh lama bunuh diri HarHar...

momentinlife said...

ehem! da balik da?? =p

Bro Framestone said...

he..23x bro pernah tertgl my very importance note dlm kelas.. lepas satu jam bro tertibe etringt n dtg balik kat kelas tue..

tgk note bro xde kat tempatyg sepatutnya.. kat meja lecture pun xde... mse nk keluar bilik kuliah bro terajin usah dlm tong sampah.. note bro berselerak dlam tue...

peh terbakar gak hati bro nie.. sape la yg kurg hajo buang dlm tue.. bro xkisah sgt pasl nota2 yg bro buh dlm note tue.. coz kebykan sume bro dh faham..

tp pansa sebab note tue kalau di kira kos memprintkannye... mahu nk dekat rm50.. dh la bukan satu subject punye huhuhuh

sabar je la..

Wana said...

weh... tong sampah aku banyak ilmu. seriess.. aku baru buang semua buku fizik, kimia, bio, add math, math...

Kok ko nak g gali tapi jangan kata milo basi, megi kari plus megi ayam yang 2 minggu lepas ada, Susu kotak yg aku baru minum setengah bulan lepas pon ada g x buang.


Tambah plak tulang2 ayam kepsi...fuhhh...lengkap tong sampah aku.


* sorry aku lambat komen. Agak kebizian... ko minat berniaga tak? buat duit?

a.b geldofg said...

btul...jgn kdekut ilmu
kedekut duit tkpa hehehe

Anonymous said...

Tong sampah kan busuk!
_____________________

Jemput datang ke blog aku - http://sempurnahealth.wordpress.com
Your source of beauty|healthy|wealthy blog's

kueh bakar said...

ko celop notes tu dalam gelas..then minum..ho ho ho...musti masuk punya dalam kepala...kua kua kuaaa

Pekerja Kontrak said...

Ni yang aku rasa macam nak kecik hati ni.... xpatut ilmu yang aku berikan di anggap sebagai sampah...

ish.... lenkali aku xnak ar ajar ko.... kecewa....

momentinlife said...

Good luck for ur last Paper!!
kang nk blk kuantan, singgah la lanchang.. haha