Geng!

Sunday, April 12

Shhh.. Jangan Tegur!

sudah nonton?

aku sudah.
dgn kawan-kawan aje
'nya' aku jauh. (ejek encikkontraktor)


erk?
best?

boleh la.
ceritanya bermotif.

seram?
*angguk-angguk kepala
tapi bagi aku seram lagi Jangan Pandang Belakang.
hantu-hantu dalam cerita ni lebey kurang mcm cerita JPB jek.
(bajet berani)
tapi motif penceritaan nya bagus le.

JANGAN HASAD DENGKI

logika?
urghh. kalau nak difikirkan tentang logika sesuatu cerita, banyak la boleh dipertikaikan.

contoh: nenek dia meninggal, kebumi esok lepas zuhur, tapi malam tu, biar jek jenazah kat ruang tamu? takde sorang pun tunggu dan bacakan Yassin. logik? mesti lah tak. takkan la seorang umat pon kat kampung tu tak leh nak duk kat ruang tamu tu nak baca-baca Surah Yassin ke hapa? sampai nenek dia leh pulak jadik hantu. eh.. kau orang-kau orang yang pembuat filem dan skrip ni, jangan la main-main pasal jenazah yang baru mati pas tu terus menerus pulak jadik hantu. tanam la dulu wei!! adoii. aku sampaikan pesan Sarijani je ni.

tak payah la aku nak fikir kan logika yang lain. aku nonton sekadar menyahut seruan Sarijani. haha. padahal aku pun nak g tengok sama.

sebab lain aku tengok cerita ni?
Pierre Andre!
(hahaha. sila percaya!)


biarlah apa-apa yang tak logik tu.
aku tak heran pun.
apa-apa pun penceritaan.
ambil ikhtibar secara positif.
maksudnya?

jangan la hasad dengki kat kelebihan orang lain. (maksu, kau nak dengki-dengki pasal hapa? usaha la lebih sikit untuk dapat macam orang yang kau dengki tu. paham?)


Kawan-kawan.
Aku cabar diri sendiri.
Aku akan berjuang.

PhD, here I come!~~~
(terima kasih. komen-komen anda memikat kalbu. hahhaa)



Pesanan aku:
Buat yang tidak boleh ditegur.
berubah lah.

Sedangkan pensyarah kita pun sedia terima pendapat kita.
inikan pula kita.
kita hanya student.
kita bukan siapa-siapa lagi.
ilmu itu dari mereka juga.

Takpela, kawan.
kalau sudah bergelar Profesor atau Pensyarah nanti.
buat la perangai sendiri.
siapa pun tak peduli.
tapi buat masa ni.
bersedialah untuk ditegur.

Aku= sedia ditegur.
sebab tu aku tak kantoi VIVA PSM aku.
hahaha. riak.

*updated.

NABIL menang!~~
yey!

yang untung = IRMA.
takpe.
aku suka.
tak plastik mcm Ekin.
(hahahaha lagi)


26 komen:

wana said...

Aku xkan tengok citer ni sebab aku penakot..

tgk poster tu pun aku dah seriau taw.. huhuhu...

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

ceh. aku ingatkan kau berjiwa kental, wana!

John Iverson said...

Haha.. Baru aku tau Wana penakut....Hahaha...

Org melayu ni slalu percaya sgt benda2 mcm ni... sampai terbawa bawa...

Kene positif, baru la xde pape...

Keep on fighting sis bila ambik PhD nnt...

Semoga Allah merahmati anda...

momentinlife said...

ewww aku nk tgk! tp xde kwn... aku suka tgk cite hantu! =p

*btw, congrats for ur VIVA.. (baca kisah ko, nyesal aku xblaja btl2.. Cinta itu membunuhku! ahaks!~)

p a a n. said...

amboih..main update post camtuh jek? ekekeek

Dato Paduka Masri said...

ceh....


ye la.... sama sape agaknye 'nya' ko pegi nengok wayang eyh....

hm..... sape eyh??????

biar ko tesaiko..... hahahhahahahaha

a.b geldofg said...

syyyyyyyyyyyyyy jgn cerita!

Dato Paduka Masri said...

ceh ko yakin ke???? cuba ko kol 'nya' ko.... seyes.... ko try kol dua2...hahahahahahahaha... kot2 la dua2 tu xaktif....

Dato Paduka Masri said...

betul ke die lepas kol.....


betul ke tak????

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

john.

wana penakot? tu la. ingtkan berani sgt. thanks, bro. appreciate it!

momentlife.
hahaha! cinta mmg bisa membunuh. sib baik tak bunuh aku. hehehe. sila ajak encik kueh bakar pegi tgk.

paan.
ye. aku malas. sekian

dato' masri.
woi.woi!!

ab.
syyyhhh. ok2. kem slm kat pengarah yg terkinja-kinja

dato'.
kau pernah makan sup selipar buatan org pahang?

momentinlife said...

owh.. aku bru paham..=) huhu Kueh takkan ginye tgk cite hantu.. sbb dia takkkooottt! =p

*ko lg muda dr aku, ko dpt phD dulu? ni xlh jd ni.. jeles!

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

moment.

hehehe. aku bercinta tgh study ms diploma dulu la, tapi tak membunuh pon. hehehe. masih on smpai kini.

aku study dh terlalu lama dh. diploma 3 thun, degree 3 tahun. aku rs boleh la kot phD 3 tahun lagi.. hahah total = 9 tahun lagi.

kau tlalu tua ke? tak, kan?
jom la blaja sekali ngn aku.

nama apa?
takkan nak pggil betik??
hehe

aloy_paradoks said...

tahniah kerana anda menyokong filem tempatan,, menyokong anak melayu dan david teo..

Y E R N ain said...

pierre hensemmmm!!!!

mcm pierre cardin!
haha!

fairuzmokti said...

selamat ber-PhD...

adibah said...

tak suka citer hantu!! next entry please!! :-)

Elsa Soraya Othman said...

kakaaaaaaaaaaaaak! kamu sambung belajar kah ? wee ;P syoknye! ape betulkah rumours mengatakan minimum 4 years, maximum 9 years ? but wuteva! nanti kuar kuar jadi doktor hazerin.. syoknye ;P chaio chaio!

comey kan rambut si irma semalam ? mcm nak gigit gigit je mata die.

kueh bakar said...

pompuan tgk citer hantu kat wayang buang duit jerk...tgk tapi tutp telinga..tgk tapi tutup mata...

tak paham..tak paham...

momentinlife said...

owh aku wafa..

*sda brp blog aku komen pas kueh.. ishk2! kepompong yg sma? aku kene keluar!

patungcendana said...

re:...setakat cakapje 100% tapi sebenarnya tak...takde maknanya...huhuhu...

aku suka baca dan tengok cerita hantu...tapi yang ni belum tgk lagi...:-)

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

aloy.
eh. bukan sbb david teo lar. sbb pierre. adoi!~~

YERNain.
ye. aku setuju dgn pendapat anda itu anda mempunyai taste yg tinggi. haha

fairus.
thank you very much atas kata2 perangsang anda itu.

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

adibah.
i like!~ jom kita nonton sekali. aku tak takut (tipu).

elsasoraya.
yeyeyeye!~ kak kamu ni akan berusaha, sue. em. paling lama pun takpe asalkan dpt Dr. Hazerin. ahaks!

irma sgt kiut, ok. sekian. sgt cantik. baik. anggun.

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

encik kueh.
aku bkn sja tutup mata @ telinga. siap nyorok bwh kerusi. sila bayangkan.

eh eh. mana kau tahu ni?

momentlife.
lariiii!~~ selamatkan diri dari pngaruh kueh bakar. ehehe

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

teacher patung.
warghh. setakat nak amik hati, baik tak apayah ckp 100% kan? (sila rujuk blog patungcendana utk mengetahui perkara sbnr)

ajak ur kids pegi nonton la

Dato Paduka Masri said...

habis la ko......

vidadarisakura said...

aku tunggu boipren aku bawa tengok cerita ni.




sebab aku penakut sebenarnya.



haha